urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2009.06.27. 02:00 4Medve

Mi nem voltam még?

Azaz ne ítélj elsőre. Ahhoz képest, hogy az írek zöme nem tudja, hogy a lengyeleken kívül létezik más külföldi is, szokták itt a Medvét mindenféle nemzetiségűnek gondolni, persze érthető okokból leginkább német és angol szoktam lenni, de ezzel nem merül ki a repertoár.

1. Svéd. Például tegnap egy rokonszenves fiatalember svédül köszönte meg a műsort - hogy az előttem lévő fél liter feketekávé, a sárga-kék Punschrullar vagy a tény, hogy svédül énekeltem inspirálta - szóval nem tudom, miből gondolta, hogy velem ezen a nyelven lehet kommunikálni. Esetleg összetévesztett a nagyobbik bocsommal, akit ezért kérdőre kell vonnom, miért áll szóba minden jöttment vikinggel.
2. Német. Na jó, erről nem tehetek, ez be van építve gyárilag.
3. Osztrák. Volt egy holland anyuka, ki nem értette, hogy ha már letagadom nyilvánvaló német mivoltomat, akkor miért sértődöm meg, ha osztráknak néz:)
4. Ír. Avagy a magyar turista szerint "ennek is olyan ír feje van, le se tagadhatná". Tagadom. Na jó, a vörös szakáll.....
4a. Galway megyei. Régebben.
5. Angol. Avagy "fecking English bastard". Általában.
6. Új-zélandi. Rossz napom lehetett, ANNYIRA azért nem szoktam randán beszélni.
7. Spanyol. A részeg utas szerint, akit azután apukája kijavított: "Hát hülye vagy? Úgy néz ki, mint egy spanyol? Teljesen hülye vagy?!?"
8. Dél-afrikai. Avagy boer.


Ami nem szoktam lenni:
Olasz, francia, görög, lengyel, orosz. Aki nem ismer személyesen, annak azért elárulom, hogy az első három nem véletlen; nincs éppen mediterrán megjelenésem, a hozzám hasonlókat inkább a berserker-különítménybe szokás beosztani ("Apu, ez a páncél pont neked való, meg kell még a csatabárd is!" - Vikingecenter Fyrkat, 2008)

Különben meg vagyok aki vagyok. Mindkét csatabárdot eltettem, a fenőkövet is:)

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr191211235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piknik 2009.06.27. 12:50:09

Én lengyelnek néznélek, de ismerlek, és tudom, hogy szlovák vagy izlandi-dán felmenőkkel. Vagy belga-finn? Vagy norvég-örmény? Mindegy, lengyelnek néznélek.

4Medve 2009.06.28. 01:08:37

Örményül nem beszélek, mi több, nem is olvasok. Lengyelül is csak előétel-nyelven, meg a "k" betűs szavakat:).

Nem akar valaki izlandiul tanulni? Gyönyörű nyelv, csak teljesen felesleges megtanulni, mert kb. 300ezer ember beszéli, és ők mind tudnak angolul. De azért szép. Na, valaki? (Ha esetleg svédül, akkor társulhat / társaloghat Gerdával és velem)

4Medve 2009.06.28. 01:09:28

@piknik: mert te ír vagy. Az nem számít.

piknik 2009.06.28. 14:21:17

Én kérem nagyrészt szláv és jász eredetű vagyok, csöppnyi spanyol beütéssel. Előbbi egyértelműen vizualizálható (szerintem), az utóbbi nem, csupán temperamentum-szinten nyilvánul meg, ha feldühítenek. Ír ősről nem tudok, de mivel - a magyarokhoz hasonlóan - ők is mindenütt jelen vannak, így semmin sem csodálkoznék...

Hanem azt írd már meg nekünk (ne svédül, könyörgök!), hogy sikerült végül elköltöznötök. Legutóbb a hitelfelvétel ír buktatóiról olvashattunk, de gyanítom, egy írországi lakásvásárlás-költözés sem lehet mindennapi história.

nat 2009.06.30. 09:56:40

a skót-kanadai kettős állampolgár bloggernek üzenem, hogy ha hasznosat akar, és van némi szabadideje, tanuljon kínaiul. mindenhol kína van. velencében az olasz bőrdíszművesség remekeit kínaiak árulják. az egyik szemem sír, a másik meg... ferde.

HUP 2009.07.03. 23:17:42

4Medve: Szerencsés vagy, engem tegnap románnak véltek. És ha jobban belegondolok, nem is először... Sőt, ha jól rémlik immár harmadszor. Piknik, te most gyűjthettél ilyen tapasztalatot, szerinted románnak nézek én ki?

piknik 2009.07.08. 15:00:47

@HUP: Nem gyűjtöttem tapasztalatokat román fizimiska-ügyben, mert az egy hét alatt szinte csak székelyekkel találkoztam. Román emberrel eddig egyszer beszéltem, egy 3 órás repülőúton egy felhőben. Nem volt szép ember, ám annál kedvesebb: dicsére a kelet-európai nők küllemét, aztán le merte fogadni, hogy én is remek diétát választottam, később cipelte a bőröndömet, majd meghívott Constantába (onnan származott), valamint Dublinba (ott dolgozott). Ha székely lennék, biztosan máshogy gondolkodnék, és így sem fogadtam el a meghívásait, de szerintem nem kell elszontyolodnod, ha legközelebb románnak néznek. Te csak dicsérd a kelet-európai nőket, és cipeld a bőröndjüket, akkor olyan nemzetiséget hazudnak neked, amilyet csak akarsz.
süti beállítások módosítása