urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2008.10.01. 19:25 piknik

###&@]khzz--/%"[¸¨¨¨˝juigftfk - Technikai megjegyzés

 

Hallom ám Panótól, hogy értelmetlen karaktereket lát a bejegyzések szövegeiben. Először úgy véltem, ez nem történet. Panó mindig úgy viselkedik, mint aki értelmetlen karaktereket lát. Mindenütt. Mondtam is neki, ha nem ismered valamelyik betűt, szólj nyugodtan. Amikor azonban kiderült, hogy még a Q betűt is látta már egy képregény lábjegyzetében, kezdtem komolyan venni az esetet.

Diagnosztikai tevékenységbe kezdtem hát, és alapos innen is, meg onnan is szemlélés után a következőt állapítottam meg: Ha Panó az internet explorer segítségével fürkészi a blogot, akkor racionális keretek között lesz az értelmetlen karakterek manifesztációjának tanúja. Ha azonban Panó a firefox szolgáltatásait veszi igénybe, akkor legföllebb csak saját pszichéje tréfálkozik vele. Vagy Nat meg én írtunk összevissza.

Kezelési javaslat a demokrácia jegyében: Aki alkotmányos jogának és individuális igényének tekinti, hogy értelmetlen karakterek között kutasson kevéssé értelmetlen karakterek után, annak az internet explorert ajánlom. Aki a jogait vagy az igényeit vagy mindkettőt máshogyan ítéli meg, az inkább használja a firefoxot.

Utókövetés: Panó most már a firefoxot használja és nem lát értelmetlen karaktereket. A blogban.

Egy megjegyzés: a címben tényleg és direkte vannak értelmetlen karakterek, tehát ezt észlelve senki se kapjon pirula után.

Vagy nem: A tévedés jogát fenntartom, okát Panóra fogom. Ha valaki az internet explorer szemüvegén át sem lát értelmetlen karaktereket, vagy ha valaki a firefox perspektívájából is észlel hasonló rendellenességeket, kérem, jelezze. Egyben az okokkal kapcsolatos hipotéziseit is tárja fel. Valamint a megoldási lehetőségek érdekelnének még. És ha meg is oldaná, akkor lenne végképp ideális a viszonyunk.

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr33691317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kollegina 2008.10.01. 22:08:10

mi az, hogy előzetes moderációt követően fog megjelenni? hát moderálni kell engemet? moderálatlan vagyok talán, vagy mi?

csak aztat akartam mondani, hogy nekem nem gyönnek az értelmetlenek. vagyis csak ritkán, és nem itt. de én firefoxot használok. ez így alátámasztja az Önök hipotézisét.

piknik 2008.10.01. 22:33:26

Nyugodjon meg, Ön nem moderálatlan. Csak miről beszél? Mi fog előzetes moderációt követően megjelenni? A komment? Kérem, mindenhova használjon szavakat, mert különben nem értem.

Úgy állítottuk be a beállítandókat, hogy a regisztrált és belépett felhasználó előzetes moderáció nélkül kommentálhat. Így ha Ön kommentet akart fűzni a fentiekhez, és ekkor jelent meg az idézett szöveg...akkor semmit sem értek. Viszont simán megjelent a kommentje, anélkül, hogy azt bárki moderálta volna. Máskor is tapasztalt már ilyesmit vagy ez új tünet?

A biztonság kedvéért azért megnyomtam egy gombot: találtam egy olyat, hogy minden bejegyzésnél engedélyezzük-e a kommentálási lehetőséget vagy bejegyzésenként döntjük ezt el. Benyomtam az elsőt. Most azt várom, hogy ettől majd nem érzi magát moderálatlannak. De kérem, jelezzen vissza ebben az ügyben, mert különben nem nyugodhatok! És mindenhova használjon szavakat!

nat 2008.10.02. 10:22:03

én is ismerem ám a Q betűt, bár a használatát soha nem értettem teljesen (kukorica?), de azt mondja meg valaki, hogyan kell úgy feltenni képet, hogy ne legyen orbitálisan nagy méretű.

egyszer megpróbáltam, és mindenhova kilógott, és akkor gyorsan eltüntettem, nehogy meglássák, micsoda technikai antitálentum vagyok.

piknik 2008.10.02. 12:06:25

Panó (aki hol van?) erre azt mondaná, hogy nagyon egyszerű, le kell kicsinyíteni, el kell menteni és be kell szúrni.
De különben tényleg így kell, csak azt hiszem, hogy itt a blogon belül nincs képszerkesztési lehetőség (vagy de?), hanem egyéb programokkal (paint, photoshop, mittudomén) intézhető az ügy. Ha nincs ilyenje, akkor küldje át a képet nekem, majd beteszem a satuba, aztán visszaadom valamilyen formában.

piknik 2008.10.02. 12:45:57

Nem úgy ám! Marhaságokat beszélek! Lehet kicsinyíteni itt is. Mondom: berakja a képet a megfelelő helyre, rákattint, mire az sarkainál fogva kijelölődik, erre egyszerűen a kívánt méretűre húzza az egérrel a vizuális élményt.
Még jó, hogy rákérdezett, így most már én sem fogok szerencsétlenkedni mindenféle bonyolultabb módszerekkel. Eddig miért tettem? Jaaaaaaaaaaaaj!

kollegina 2008.10.02. 22:19:03

Megjegyzésed csak előzetes moderációt követően fog megjelenni.

Ez van itten, kérem. A mező alatt, ahova beírom a hozzászólásomat. Vagyis a kommentet, ha hozzáértő módon akarom mondani. De akkor ez átverés.

piknik 2008.10.03. 11:49:25

Ebben az esetben már csak egy benyomni való gombom maradt: buborékfúvatás a fej fölé és bele kérdőjel illesztés. Ezt benyomom. Működik.

Mielőtt a kisfejszét is kérek bele algomb után kapnék, azt mondja meg, hogy mindig az ablaka alatt lapult-e ez a szöveg vagy egyszercsak. Mert ha az előbbi, akkor nem tudom. Ha az utóbbi, akkor sem, viszont reménykedem benne, hogy csak az elektronok unaloműző tevékenysége kapott teret, és a jelenség ahogy jött, úgy el is múlik. Addig is, herbateával igyuk nyugodtra magunkat.

Részünkről pedig: amíg nemre, fajra, vallási hovatartozásra stb sértő megjegyzések nem érkeznek, addig senkit sem fogunk moderálni.

4Medve 2008.10.03. 17:56:27

Na most elszontyolodtam. Akkor nem szidhatom itt a nyavalyás kelet-európai bevándorlókat????

piknik 2008.10.03. 18:38:14

Kedves Medve! Az önostorozás lehetőségét természetesen továbbra sem kívánjuk befolyásunk alá vonni. Sőt, szöges paskolók on-line árusításával tulajdonképpen for-profittá tehetnénk a blogot...Megyek is a nagybanira.

kollegina 2008.10.03. 21:50:13

Kérdőjeles buborék nagyon csinos. Fogalmam sincs, hogy mindig itt volt-e eme mondat, én most olvastam el. Mármint tegnapmost, vagy tegnapelőttmost, vagy ilyesmi. De most, hogy már tudom, hogy ne törődjek vele, netántán ne is gondolkodjak, most már nyugodtan alszom. Remélem legalábbis, hogy nyugodtan alszom.

4Medve 2008.10.04. 01:39:57

Önostorozás??? Ja, vagy úgy, voltam én is kelet-európai bevándorló, úgy pár napig, amíg rá nem jöttek, hogy angol vagyok. De párszor már kiestem a szerepből, és azóta többen leleplezték sokak (és önmagam) elől is titokban tartott igazi valómat: német vagyok. Mit lehet itt tenni? Hát szidom szépen a verdammte kelet-európaiakat, és iszom a sváb sört a bajor kolbászhoz és a hesseni káposztához :)

Panó 2008.10.04. 12:31:41

Persze mindig csak a legkisebb kontójára jár rá a szöges paskóló, mert neki van a legtöbb esze, és meg tudja kümbölézni a $ߤ@@@&ˇ^˘a fagyöngyizű tejbevnonóba mártott zselés menta cukorkától! Bezzeg ha nem szólok, azt hiszi mindenki illegális kínai nyelvlecke blogra akadt!
Amúgy meg le kell kicsinyíteni, el kell menteni és be kell szúrni. És a szavak használata is javallott, főleg, ha szöges paskoló már elkopott!
süti beállítások módosítása