urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2010.07.12. 11:32 nat

Isten házában

 

Budapesti kultúrtörténeti városnéző sétáim egyikén, egy tikkasztó nyári délutánon a Bazilika kilátótornyába készültem. Ha már Bazilika, akkor gondoltam, teszek egy próbát, hátha megnézhetem magát a templomot is, noha nyáriasan voltam öltözve, azaz a 37 fokos hőségben nem viseltem vállat elfedő pulóvert, kiskabátot.
 
Túlzott várakozásaim nem voltak, és valóban, alig léptem be a kellemesen hűvös térbe, máris ketten startoltak rám két különböző irányból, élénk gesztikulációval jelezve (mert nem feltételezték, hogy magyar vagyok, más nyelven pedig nem tudnak), hogy fedetlen a vállcsúcsom. Amikor kiderül, hogy honfitársuk vagyok, a biztonság kedvéért kapok egy rövid, de vehemens kioktatást, „nem értem, az emberek nem gondolkodnak el azon, hogy hogyan öltözzenek fel, ha templomba mennek, meg ne sértsem, kisasszony, igazán nagyon csinosan néz ki, de így akkor öltözünk, ha fürdőbe készülünk”. Hiába érvelek azzal, hogy pontosan úgy vagyok öltözve, ahogy körülöttünk minden második ember, lévén rendkívül meleg van, „nézze csak meg azt a csoportot, na, nézze csak, azokat most dobtam ki”.
 
Elkerülendő a további komoly kártéteményt, amelyet mezítelen felkarom látványa okoz a katolikus egyház egésze számára, a felszólítás szerint elkotródom. Valamely logika nyomán a kilátótoronyra nem vonatkoznak azok a szigorú morális előírások, amelyekhez az egyház minden körülmények között tartja magát, így ott kedvemre jövök-megyek a magam erkölcstelen módján.
 
Csak azt nem értem, hogy mi van akkor azokkal a fedetlen vállú és hátú, esetenként dekoltázzsal feltűnést keltő menyasszonyokkal, akik e templom falai között élik át életük legszebbnek mondott napját.
 
Ja, ők fizetnek.
 
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr202146143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása