urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2008.11.10. 16:05 nat

Szex és Budapest

 

 
Cikkeztünk már ehelyütt különféle illetlen emberekről, de nem hittem, hogy ilyen rövid időnek kell eltelnie ahhoz, hogy újabb sztorival gazdagítsuk a fütyis-szatíros emlékiratok dossziéját – olyannal ráadásul, amelynek még a városi közlekedéshez is köze van. Az eset ugyanis a 86-os (186-os? 286-os?) buszon történt, a reggeli órákban.
 
Bágyadtan várakoztam a buszmegállóban (mert én vagyok az a hihetetlenül szerencsétlen állampolgár, aki nagy fogyasztású gépjárművet tart fenn tetemes súlyadóval, kötelezővel, benzinszámlákkal, mégis buszra kell szállnia reggelente, mert parkolni lehetetlen a munkahelye környékén, ezért a vásos távoli pontján hagyja az autót, és onnan buszozik-metrózik-villamosozik befele, nem is lenne ez baj, ha a reggeli tömegközlekedés nem az idegek harcáról meg a kilencvenezer forintos éves bérlet többszöri felmutatásáról szólna, zárójel bezárva), szóval bágyadtan várakoztam, amikor tíz-tizenkét perc elteltével végre befutott egyszerre mindhárom busz (újabb zárójel, igen, az egyszerűség kedvéért eredeti nevükön 6, 60, illetve 86 jelzésű buszok mindig egyszerre jönnek), és akkor objektív döntési helyzetbe kerültem.
 
Melyik legyen, melyik legyen, na jó, legyen a 86-os, szép is, tiszta is (kívülről), nincs is rajta túl sok utas, jó kis utazás lesz ez minden szempontból, na.
 
Szemfüles utas a megfelelő ajtó megválasztásával is taktikázik, ezt tettem én is, így van, ez a középső lesz a legjobb, itt mindössze egy ember áll leszállási szándékkal, az is milyen vézna. Nyílik az ajtó, az egyetlen ember (a vézna) valóban fürgén leszáll, de van mögötte mégis egy következő, ő is a nyitott ajtóhoz lép, én meg lentről várom, hogy végezzen a leszállással (utascserélődés – így hívják e jelenséget szakmailag, egy metróvezető korábbi tájékoztatása szerint), csakhogy ez a fiatal utas, amikor a reggeli tömegközlekedésben egyébként szokatlan lendülettel az alsó lépcsőfokhoz ér, gyakorlott mozdulattal lefelé rántja a sportnadrágja elülső részét, ezzel látni engedve a nem különösebben tekintélyes méretű hímtagot, persze oly módon, hogy a mögötte állók mindebből semmit nem észlelnek, a mozdulat olyan ügyes és gyors, hogy a felvillanó pillanatképet az az egyetlen személy észleli, aki frontálisan éppen szemmagagasságba kapja a cuccot. Nos, igen, ez én vagyok.
 
Az eset meg sem ráz, annyiszor láttam már ilyet, de a látottak elgondolkodtattak: ha például a jogosítványért meg kell küzdenünk, akkor nem lehetne a BKV utazóközönségét is előzetes tesztelésen megszűrni?
 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr75761683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piknik 2008.11.10. 22:10:29

Szűrni? Fütyiméret szerint?
Jegyeket, bérleteket, fütyiket kérem felmutatásra?

Én azon szontyolodtam el, hogy a luxusautókat szakavatottak pénisznövelőknek nevezik. Én nem tudom, de ha ez igaz, akkor a fűtött bőrülésen töpörödőkkel ellentétben épp a tömegközlekedési eszközökön ágaskodók lehetnek a legnagyobb méretűek. Ha ez így van, akkor a 86-oson kifogott példány szomorú töppedtsége alapján 2 fajta következtetésre juthatunk: a pesszimistább - ha ez a legnagyobb, akkor veszélyben a nemzet avagy kihalunk; az optimistább - a fütyihez tartozó személy valójában luxusautó-tulajdonos, aki a P+R parkolótól busszal folytatja útját, így fütyijén túl ökológiai lábnyoma is apró.

De szerintem az eset legfontosabb tanulsága mégis az, hogy a reggeli buszra szállás alkalmával semmiképpen sem szabad ásítani...

nat 2008.11.11. 12:56:11

Na, azért annyit szögezzünk le, azoknak sem könnyű, akik luxusautókkal, az általunk maximum a Frankfurti Autószalonról szóló képes beszámolókból ismert sportautó-csodákkal közlekednek. Többségük mozgássérült ugyanis. A szerencsétlenek!

Figyeljük csak meg az V. kerület fizetős helyein parkoló luxusautó-költeményeket: mindnek ott a szélvédője mögött a mozgássérültek ingyenes parkolási jogosultságát jelző igazolás! Hát még ezt a kis örömet is sajnálnánk a nehéz sorsú mozgássérült tulajdonostól????!!!!

4Medve 2008.11.11. 13:19:26

Ez nem a BKV hibája, úgy tűnik, sajnos az emberek ilyenek arrafelé :(.

Ez viszont felvetett bennem egy kérdést: mondják kérem, Önök miért élnek Budapesten? Nem sznobizmusból vagy fennhéjázásból kérdem, őszintén kíváncsi vagyok, hisz annyi jobb élőhelyet lehet találni világ-, de még Európa-szerte is. Értelmes, diplomás emberek számára nem lehet gond jobbat találni.

Továbbvittem a gondolatmenetet: hiszen én is éltem Budapesten, igaz, nem szándékosan kerültem oda, tehetetlen gyermekként nem tudtam megvédeni magam szüleim ezirányú hadmozdulataitól, de mégis. Valami jó csak van ott, hisz egészen sokáig elviseltem. Tisztelettel jelentem, így visszagondolva 3 dolgot találtam, pedig vagy 10 percig becsületesen törtem a fejem.
1. Színvonalas szórakozási lehetőségek (táncházak, színházak, art mozi hálózat)
2. Kellemes helyek, cukrászdák és kiskocsmák, ahová az ember beülhet akár egy kávéra és süteményre, akár egy sörre (már ha van rá pénze persze, ugyanez áll az előző pontra is)
3. Viszonylag könnyű hozzájutni normális ennivalóhoz, azaz olyan pékáru és gyümölcs, aminek van íze

Nekem ennyi, de tényleg nem több. Meg hogy közel a Tátra. Az emberek és a körülmények viszont borzasztóak. Mindezeket figyelembe véve, ha ezek a tényezők nagyon-nagyon fontosak lennének az életemben, hát akkor talán, talán, mégiscsak visszaköltöznék - Bécsbe. Ott is megvan mindez, de a többi......

nat 2008.11.11. 13:47:23

Még egy szempontot tennék hozzá. Budapest gyönyörű. Koszos, büdi, az emberek gorombák, mégis, mindezeken keresztül átragyog a város szépsége. Persze, Prága is szép, meg Bécs is szép (megjegyzem, amiatt a csendes lenézés miatt, amellyel ott a magyarokra tekintenek, nem feltétlenül érezném magam otthonosan), de Budapestnek van valami megfoghatatlan szépsége, fénye, ami az e blogban eddig írtakat mind-mind feledtetni képes. Aki még láthatta a várost fénykorában (azaz legalább olyan éltes, mint én), annak Budapest mindig többet fog jelenteni egy koszos nagyvárosnál. Másrészről az is igaz, hogy jó érzés a várost elhagyva hazamenni a Pilisbe minden este...

piknik 2008.11.11. 15:25:58

Valami Cork nevű helyen valahol Írországban kutya kölykök kövekkel dobálják a buszokat. Ezt olvastam a minap egy bizonyos 4Medve bejegyzésében, aki szerint az ír fiatalok 2/3-a nem tud mit kezdeni magával. Akkor az merült fel bennem, hogy esetleg sehol sem fenékig tejfel az élet, ott is vannak borzasztó emberek és borzasztó körülmények. Valami Ausztria nevű országban a szeptember végi választáson a 2 szélsőjobb párt a szavazatok 30%-át szerezte meg. Erről cikkezett a sajtó egy hónapja. Akkor is az merült fel bennem, hogy esetleg sehol sem fenékig tejfel az élet, ott is vannak borzasztó emberek és borzasztó körülmények. Ez jutott eszembe az említett országokról.

Az emberek nem borzasztóak errefelé, hanem vannak errefelé borzasztó emberek is. Mint mindenütt. Ezen a blogon történetek jelennek meg "ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten". Én a világ összes városára kíváncsi vagyok (ezért is örülök, hogy Medve Corkról ír nekünk), de a világ összes városában fenntartom magamnak a bénázás lehetőségét: Corkban sem lennék tökéletes, Bécsben sem lennék normálisabb. Alighanem végképp deformálódott agyammal csak szeretem ezt az idegesítő várost. Izgalmas. Egyáltalán: valamilyen. Hiszen Medve is arról ír, ami Corkban furcsa vagy épp abnormális, nem pedig arról, ami rendben megy a maga útján. Hát persze, hiszen az az érdekes, ahogyan a furcsa helyzeteket megéli, megoldja vagy nem oldja meg az ember. Meg az is érdekes, ki hogyan reagál egy ilyen történetre: mert én, a budapesti például Nat történeteit olvasva elég jó kedvre derülök. Nekem nem az jut eszembe, hogy miért is élek itt. Szerintem én itt is élhetnék máshogy és máshol is élhetnék ugyanígy.

De sosem fogom tudni én ezt úgy elmagyarázni, mint Örkény a Macskajátékban. Érdemes elolvasni.

4Medve 2008.11.12. 01:25:05

Ez igaz, minden az arányokon múlik, mármint a borzasztó emberek arányán a "normálisakhoz" képest. Én ugyan nem vagyok mérvadó, mert amióta az eszemet tudom, egész kisiskolás korom óta el akartam menekülni Budapestről, akár Grúziába is (na azzal mostanra jól pórul jártam volna). Persze lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny, én egyszerűen nem szeretem, ha úgy kell interakcióba kerülnöm valakivel, hogy én nem is akarok. Ilyen szempontból hozzám a skandináv mentalitás áll a legközelebb: ha Svensson kapál a kertben, a szomszédja, Jörgsson inkább ki sem megy, nehogy zavarja Svenssont. Számomra ez lenne a normális. Vagy csak a medvék szociális igénye ilyen alacsony?
Ha már Skandinávia: júliusban Aarhusban sétáltunk Cerbával hazafelé egy éjszakába nyúló sörözés után, és a város hangulata, mint Budapest 15-18 éve, vagy Bécs 10 éve, Emberek ráérősen ballagtak hazafelé az enyhe (10 fokos:-)) nyári éjszakában, senkit nem érdekelt, mikor és hogyan jut haza, mert tudták, hogy hazajutnak épen és jó hangulatban. Londonban vagy Corkban sosem éreztem ilyesmit, Dublinban nagyon-nagyon régen. Nagyon jó volt (Mikael läkritz-pálinkája ellenére is, vagy épp azért is), amolyan békebeli, és arra gondoltam, ez hiányzik nekem. És tényleg. Nem tud valaki arrafelé munkát? BÁRHOL arrafelé?

Corkban sem minden furcsa, de szinte minden abnormális. Például napok óta nem beszéltem írrel. De már fel sem tűnik...
süti beállítások módosítása