urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2008.09.23. 00:31 piknik

Éhes farkas

Egy nap bementem az APEH egyik kirendeltségére, hogy egészségbiztosítási járulék fizetésére szóló egyéni szerződést kössek. Jó példa ez arra, hogy kell a mégoly baráti olvasót is az első mondat után elveszíteni: elég egy sikítófrászt kiváltó intézmény emlegetése, valamint egy felfoghatatlanul bonyolult nevű jogviszony felvázolása. Az APEH-nak vajon ezért nincsenek barátai? Én nem szeretnék erre a sorsra jutni, ezért azon áldozatkész barátaimnak, akik hajlandók voltak a negyedik mondatig eljutni, hálából leegyszerűsítem: bementem a fent nevezett intézményhez szerződést kötni.

 

A kerületi kirendeltség egy panelrengeteg közepén található panelapeh. Először nem is találtam meg. A helyi lakosokhoz fordultam tanácsért. Hohóóóó, ott van ni, ismerjük ám jól! – sandítottak huncutul egy, a maga 2-3 szintjével a tízemeletes téglatestek között alattomosan megbúvó dobozra. Masni nem volt rajta, mégis kíváncsi lettem, mit rejthet ez a doboz. A földszinten kalickába zárt portárs csipegette ozsonnáját. Jobbra, lépcsőn fel, második emelet, megint jobbra, aztán majd rájön – igazított el, pedig én csak addig jutottam a kérdésemmel, hogy Merre van az...

 

Rendkívül érdekelt, mit jelenthet az a kitétel, hogy aztán majd rájön. Izgalmamban kettesével vettem a lépcsőfokokat, majd befordultam a második emeleti folyosóra. A linóleumcsík egy 5 méterrel odébb álló biztonsági őr jelmezbe öltözött, nálam ( 170 cm, 55 kg) alacsonyabb és vékonyabb, ijedt képű suhanc alá futott. Egy ajtószerű résből lépett ki az imént, és egy másik ajtószerű rés felé tartott, amikor meglátott engem. Léptében megmerevedett, kezében egy teáskannát tartott. Úgy 5-6 másodpercig meredhettünk egymásra, már-már egy mátrixos körképet alkottam a kimerevedett testről, mikor megszólalt: Na végre, hogy itt van, régóta várjuk! Döbbenten néztem rá: Hiszen én nem is jelentkeztem be! Az őr izmai ekkor elernyedtek, majd rámvigyorgott: Vicceltem ám. Úgy tűnik, a portárs is járt már a másodikon, mert tényleg rájöttem: ez elég bolond helynek tűnik, biztosan az APEH.

 

Két hónap múlva aztán visszatértem a fent nevezett intézménybe, hogy a fent nevezett szerződést felbontsam. Most egy idősebb úr fogadott: vidám szemek, fekete bőrkabát, nálam egy fejjel alacsonyabb termet – úgy tűnik, ez követelmény. Egy asztal mögött ült, előtte millió nyomtatvány. A 3-szor 3 m-es helyiségben rajta kívül még 4 ember gubbasztott, a kezükben iratok, fecnik, nyomtatványok. Mintha egy pókerpartiba csöppentem volna, az arcuk is olyan kifejezéstelen volt, csak éppen cigarettafüst nem gomolygott. Az érdemi munka egy harmonikaajtóval elválasztott helyiségben folyt.

 

A vidám kis fickó megkérdezte tőlem, mit segíthet. Mondom: szeretnék egy olyan nyomtatványt, amivel lemondhatom az egyéni szerződésemet. A fickó rámeredt a kínálatra, már szinte osztott nekem is. Rájött azonban, hogy pont ilyen nyomtatványa nincs. Talán a harmónikaajtó mögött - mondta. Az egyik játékos, aki a sarokban gubbasztott a térdére könyökölve, fejét lógatva, rezignáltan felpislantott: Az internetről letölthető. A vidám kis fickó kontrázott: Jaj de jó! Mondom: Ez tényleg jó, de úgyis be kell jönnöm, hogy leadjam a kitöltött nyomtatványt és egyéb vonatkozó iratokat. Meg kérdéseim is szoktak lenni, értetlen vagyok ugyanis. A vidám kis fickó szája lebiggyedt, a játékos fürkészett: Most akkor passzol? Rövid tétovázás után megkérdeztem: Vajon mennyi idő alatt lehet a harmónikaajtó mögé bejutni?A vidám kis fickó kinyújtotta bal karját, félkört írt le vele a várakozókra mutatva: Nagyjából 4-5 ügy után. Az „ügy” kifejezés kijózanított: Az sok! Akkor inkább pillanatnyilag az internetet választom. A vidám kis fickó gratulált, a rezignált úr bólintott és újra lelógatta fejét: Passzolt – gondolta tán.

Dolgom végezetlen baktattam lefelé a lépcsőn. Már majdnem kiléptem az ajtón, amikor valami bevillant balról. Visszaléptem, rámeredtem: ÉHES FARKAS BISZTRÓ. Abban a pillanatban megértettem, mi kínozza népünket: az APEH gyomrába éhes farkas vackolta be magát.

 

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr24676867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panó 2008.09.23. 16:14:22

Így jár az, aki nem ismeri az internetet, és nyomtatványok után kajtat ahelyett, hogy letöltené őket. Érdemes a hivatallal való személyes kapcsolatot a minimumom tartani, a mentálhigiénés következmények visszaszorítása végett. P

piknik 2008.09.23. 20:21:05

És akkor belőlem is Panó lesz? Hááááát...

nat 2008.09.24. 12:05:36

Panónak üzenem: saját szememmel láttam egy - máskülönben mentálisan stabil - embert megháborodni, amikor interneten készített adóbevallást. a három óra leforgása alatt ez a személy (mint a szisztematikusan lerohadó rendszer felhasználója) mintegy tizenötször beszélt telefonon is az apeh ügyintézőjével. az adóbevallás ugyan nem készült el, de a procedúra nem volt eredménytelen: az ügyfél végül félig nyitott szájjal ült a képernyő előtt, szeme kimeredt, különféle érthetetlen kifejezéseket motyogott maga elé, jobb keze bágyadtan pihent az egéren, és ha valaki szólt hozzá, nem reagált. megjegyzem, ezzel együtt az apehnak is lehetnek barátai. továbbmegyek, apeh évkönyvet (!) is tartottam már a kezemben, és abban az évkönyvben sok-sok mosolygó arc volt látható...

Panó 2008.09.24. 12:20:44

Én is töltöttem ám ki már onlájn adóbevallást, és nekem simán ment! Ezért jó, ha az ember már az oviba is együtt járt az Apehhel!

Panó 2008.09.24. 12:22:53

Elég súlyos bűncselekményt kellett elkövetni, hogy Apeh évkönyv kézbentartásával ítélték megtorolni. Az ügyész persze meg súlyosbításért fellebbezett és lapozgatást is mért volna Önre...

Panó 2008.09.24. 12:23:30

Panó belőled ám nem leszen soha, arra születni kell, és utána nagyon sokat okosodni és szépülni!

piknik 2008.09.24. 14:55:03

Kedves Panó! Ezennel meghívlak jelen blogra Szerkesztőnek, hogy tapasztalataidat - miszerint hogyan lesz az egyszeri állampolgár okos és szép; avagy nekem már sikerült, próbálja meg Ön is 5000 HUF + ÁFA - hosszabban is kifejthesd. Lehet, hogy szerkesztőként újból regisztrálnod kell? Esetleg már meglévő regisztrációdat módosítani? Vagy semmi dolgod? Erre majd rájössz magad, hiszen okos vagy és szép.

garage 2010.02.02. 12:49:23

Éhes Farkasba miért nem mentél be? Az is egy élmény ám! :)

piknik 2010.02.02. 23:07:57

@garage: Nem mertem, hátha felfal, nettóra rágja a csontjaimat, aztán ha ízlek neki, akkor jó esetben kiköpi az áfámat. De hátha egyszer összeszedem a bátorságomat! Milyen élményre számítsak?

garage 2010.02.10. 09:33:26

érdemes kipróbálni, nem fal fel. jó magyaros kaja, igazi rendszerváltás előtti feeling :)
süti beállítások módosítása