urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2008.11.13. 11:55 nat

A vörös dívány ünnepe

 

Közeleg az év vége, és legyen valaki bármilyen elvarázsolt, a postaládában felgyülemlett küldeményekből legalábbis bizonyosan észleli e tényt. Megszaporodnak az egyébként is nagy számban (és kéretlenül) érkező reklámújságok, egyre vastagabbak, egyre piros-zöldebbek, egyre gyertyafényesebbek, egyre békéskarácsonytkívánunkosabbak – én meg vagyok olyan elővigyázatlan, hogy szórakozottan átlapozom némelyiket.
 
Az egyik áruházlánc kifejezetten a gyermekekre épít (gyermekpszichlológusok, figyelem), valami kis könyvet lehet összeállítani a reklámújságban kínált tárgyakból, és ha jól értem, ebből fogja tudni a Mikulás, mivel kedveskedjen a könyv tulajdonosának. Kedvet kaptam a játékhoz: mi szerepelne a könyvemben, ha gyermek lennék? Hosszan gusztáltam a kínálatot, és végül arra a következtetésre jutottam: hasznos tételt aligha lehet választani, de a „húzható ügyességi teknőst”, illetve a „steffi és évi, hello kitty ruhábant” magam is szívesen kipróbálnám.
 
Egy másik nagyáruház praktikus háztartási cikkekre hívja fel a figyelmet az ünnep, illetve elsősorban a kötelező ajándékozás közeledtével. Ebből a katalógusból azonnal lettek kedvenceim. Abszolút listavezető a „thermo tévé kabát”. Először thermotévére gondoltam, ahhoz való kabáttal, de az illusztráció segített. A mellékelt fotó használat közben mutatja a „thermo tévé kabátot”, ebből látszik, hogy ez egy polárra emlékeztető közepesen csúf 100% poliészter zsák, amelybe az ember (vö. tévénézés mint alapvető emberi funkció) mintegy belehúzza-belegombolja magát, ettől rögvest olyan lesz, mint egy nem túl gusztusos nagykockás lepény, és hát könnyen beláthatjuk: mégiscsak jobb így tévézni, mint bármilyen egyéb módon. Noha szexi fehérneműk látványához szokott kedvesem előtt nem mernék „thermo tévé kabátban” mutatkozni, bizonyára húzódik valamilyen komoly megfontolás e tárgy használatának ötlete mögött.
 
Amit viszont ezután találtam, kétségkívül viszi a pálmát. Egy bútoráruház karácsonyi ajánlófüzete. A címlapon a kötelező karácsonyi színek és látványelemek, középen egy megkapó fotó: egy mikulásöltözetben szereplő, ártalmatlan-kedves ábrázatú, pirospozsgás idősebb úr, fehér szakállal, a standard orrcsiptetős szemüveggel, mellette egy hamisítatlan szőkegöndör leányka macival és afféle cukin hiányos fogsorral, nevezettek mindannyian angyali kompozícióban bújnak össze, miközben a mikulás feje fölötti gondolatbuborékban egy vörös dívány (!) látható. Namost lehet, hogy túl sok híradót nézek, de nekem erről olyasmvalami ugrott be, aminek általában nem sok köze van ama bizonyos áldott karácsonyhoz…
 
Nem tudom, ki hogy van vele, én már alig várom a decembert! Mi lesz még itt…
 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr52766822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piknik 2008.11.13. 14:08:47

Vörös dívány nélkül pedig mi hasznát vehetné az ember a dugalj készletének?
Én ugyanis barkácsprospektusokat szoktam nézegetni, egyrészt mert azt értem a legkevésbé, így van min csodálkozni, másrészt pedig mert a mi családunkban masnival átfont szecskázó gépek szoktak a karácsonyfa alá kerülni. Most például minden barkácsáruház szerint leginkább akciós ütvefúrót érdemes a szeretet ünnepén ajándékozni. Ha van már olyanunk, akkor valamilyen marót: teszem azt falhoronymarót vagy benzines hómarót. Ha olyanunk is van, akkor szívót: mondjuk elektromos lombszívót Hurrican 2000E néven. De ha olyanunk is van már, akkor valamilyen szúrót: szúrófűrészt leginkább.

Kevéssé romantikus családok házi vízművel kedveskedhetnek, esetleg tokmányokkal, imbuszokkal és racsnikkal (utóbbi neveket szerintem Csukás István találta ki).

Bármelyik ajándékot is választjuk a fentiek közül, lényeg, hogy a hangulat bensőséges legyen. Ennek megteremtésében segít a kültéri mikro jégcsapcsík világító szarvassal, valamint a műanyag
faboa.

De ünneptől függetlenül is érdemes ilyen kiadványokat olvasni, mert régi keletű frázisaink fellazításában is segíthetnek: például kiderül belőlük, hogy anya nem csak egy van - létezik hatlapfejű anya, műanyagbetétes önzáró anya és szárnyas anya is, ezek mind megvásárolhatók.
süti beállítások módosítása