urbánpiknik

Ahogyan mi rontunk és javítunk, aztán megint rontunk és megint javítunk...többnyire Budapesten.

Friss topikok

  • arszak: Hello! Hát nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az Erste jól csinálja a dolgát…engem megvett a diá... (2013.09.11. 12:28) Személyes adatok védelme
  • nat: mijé? há' mit mijé?! mer' a szlávoknak nehéz az élet, azé'. (2010.12.03. 13:04) Miért?
  • nat: Bár mindenkiben szunnyadna a rendezettségre való igény! Nem úgy nézne ki ez a szegény megtépázott ... (2010.07.06. 11:39) Virágoskert
  • 4Medve: Én meg csak pislogok döbbenten, látszik, hogy rég (nem) jártam arrafelé. Pl. fogalmam sem volt ról... (2010.06.17. 02:06) lacus Amphiteatrum
  • 4Medve: Ezekkel a nyavalyás utasokkal mindig csak a baj van. Há' nehogy má' ne számítson rá! Persze, majd ... (2010.06.12. 01:16) Sucks and the City

2008.10.21. 21:00 4Medve

Tömegközlekedünk

Az új, multinacionális Írországban (a Hölgyek szíves invitálására szépen beosontam ide én is blogzani). Azt hiszem, egyszerre csak 2-3 esetet teszek fel, mert különben istentelen hosszú volna. Egyébként (sajnos) való igaz, a nagyvilág átlagát tekintve a BKV átlagon felüli szolgáltatást nyújt. A tömegközlekedés mindenütt "mostoha gyerek", mert míg a magáncég csak akkor indul el a busszal, ha megéri, a menetrend szerinti járatot akkor is el kell indítani, ha történetesen 500 euróba kerül a cégnek, és összesen €13,80 a bevétel - ilyen is van (és volt és lesz).

 

Szóval a kommunikációs problémás bácsi esete:

Nyugdíjasbérlettel a zsebében (ez egész Írország területén ingyenes utazást biztosít) a bácsi megkérdezte bent a buszpályaudvaron, hogyan jut el a CUH-hez (Cork University Hospital). Megmondták neki, szépen menjen ki az épület sarkára, ott szálljon fel a 8-as buszra, és az odaviszi. Bácsi ki is ment (igaz, az ellenkező irányba), fel is szállt a 8-as buszra (aminek az elejére ugyan az volt írva, hogy 8 – Dublin Express, de ez nem tűnt fel neki), felvillantotta a bérletét, hátrasétált, és azzal a lendülettel elaludt. Amikor Dublinban leállítottam a motort, horkolás szüremlett előre... Odamentem, megkérdeztem, minden rendben van-e, gondoltam, csak elfelejtett kiszállni, előfordul ilyesmi. Bácsi félig kómásan:

- Mikor érünk a CUH-hez?

- Hát, ahogy elnézem, lesz az még vagy 6 óra :) .

- Miért, hol vagyunk?

- Dublinban.

- De hát…… De hát nekem azt mondták, a 8-as busz…..

 

No de most őszintén: ez úgy néz ki, mint egy városi busz????

Cork reptéren belülről törölgettem a szélvédőt, hogy ki is lássak rajta. Megjegyzés hátulról:

- Ez se ír, bazmeg, takarít!

2006 július:

Tralee – Cork, esti járat hazafelé. Rammstein CD benn, utasok hátul.

Zene a hangszóróból: „Was tust du, was fühlst du, was bist du?”

Hátulról kb. harmincan, tele torokból: „Doch nur ein Tier!”


Ebből levontam azt a logikus következtetést, hogy ~2,5 tonna német diákot szállítok :) .

 

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://urbanpiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr1718002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piknik 2008.10.26. 10:26:34

Was bist du jellegű filozófiai kérdésekkel a BKV sofőrök is szoktak foglalkozni és ugyanarra a következtetésre jutnak, amire a német diákok: "Ááááááállat" - lehet olykor hallani a hangszóróból, mikor a mikrofon bekapcsolva marad. Mást is mondanak, de azt nem idézem, mert nem tűri a karakter.

Viszont a hoch was bist du überfilozófia is képviselteti magát egy-egy hajnalon: "Az jutott eszembe, szeressék egymást, mert az visszahat" - mondta egy ködös vasárnap reggel az egyik villamosvezető, miközben az utasok az éjszaka növesztett táskáik mögül figyelték, ahogyan a Lukács fürdőről csendben pereg a vakolat. Ilyenkor minta egy Viszockij dal recsegne a szikrázó felsővezetékből. És lám, létre is jött a multinacionális közeg. Érzete.

Panó 2008.10.27. 01:48:49

Arra azért kíváncsi lennék, mit szólnának idehaza, ha valamilyen járaton Rammstein szólna, méghozzá oly módon, hogy még felelgetni is lehessen rá. Bár, ha jobban belegondolok, kora reggel, félálmosan még talán csarnokjáró nénik-bácsik is örülnének ennek az extra szolgáltatásnak. Ütemre koppanak a botok, zizzenek a cekkerek, csörönek a járókeretek...én meg megijedek...

4Medve 2008.10.28. 03:13:26

Szerintem a távolsági buszokon ott is szól valami, legalább a rádió, nem? Igaz, tizensok éve nem utaztam Agyarországon távolsági busszal. A helyközi meg örül, ha nem esik szét, nemhogy muzsikáljon.....

Azért képzeld el, amikor a néni a botját ütésre emelve ádáz tekintettel imitálja Till Lindemannt:
"Ich will die Ruhe stören!
Ich will daß ihr mich gut seht!
Ich will daß ihr mich versteht!"
süti beállítások módosítása